Primul automobil inmatriculat in Bucuresti

Primul automobil inmatriculat in Bucuresti a fost produs in anul 1900 de firma FN Herstal si avea o caroserie de tip faeton cu doua locuri. In constructia de automobile, termenul faeton desemnează un stil de caroserie decapotabila specific anumitor automobile de epoca, construite în special in perioada anilor 1930, considerate de lux, cu 2 sau 4 usi si un plafon convertibil, respectiv un autoturism avand aceste caracteristici stilistice. Faetonul dublu avea 4 locuri iar cel triplu, 6-7 locuri.

Fabricat la Liege (Belgia), in anul 1900, masina face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, la Bucuresti ajungand cea cu nr. 40. Motorul este pus in functiune prin actionarea unei manivele. Automobilul a apartinut lui Bazil G. Assan, primul roman care a explorat regiunile arctice si primul roman care a facut o calatorie in jurul lumii. „Este facuta la o fabrica de armament din Belgia, care a scos si cateva masini. Sunt cateva modele in toata lumea, singura la noi in tara. Masina poste rula cu 30 km/ h”.
Pentru a putea circula noaptea, automobilul este dotat cu doua felinare cu petrol. A starnit uimire printre oameni, pentru ca era o trasura care mergea fara cai. Un Panhard cu motor de 15 cp, doar 47 de astfel de automobile au existat in lume. Aceasta a fost a 40 – a.


I s-a spus „Vaporul lui Assan”, dupa numele proprietarului. I-a apartinut lui Bazil Assan, care a jucat un rol important în industrializarea timpurie a Romaniei. Ei au construit prima moara cu aburi de la Bucuresti si de asemenea a fost implicat in industria alimentara si in industria petrolului. Dupa 2 ani, venit de la Paris cu maşina personala, printul Valentin Bibescu, descendent al unuia dintre domnitorii romani, dar si primul pilot al Romaniei, a fost extrem de invidios cand a vazut masina inmatriculata 1-B a lui Asan si a reusit, cu ajutorul prefectului Capitalei, ca masina lui sa fie inmatriculata cu numărul 0-B.


De exemplu: Familia Regala a cumparat automobile abia in 1911.

Primul examen de conducere oficial a avut loc pe data de 10 ianuarie 1908, cand deja in Capitala erau sute de masini. Permisul se obtinea dupa absolvirea unei probe de viteza in timpul careia ofiterul examinator arunca in fata masinii o perna. Soferul trebuia sa franeze instantaneu.

[:en]Primul automobil inmatriculat in Bucuresti a fost produs in anul 1900 de firma FN Herstal si avea o caroserie de tip faeton cu doua locuri. In constructia de automobile, termenul faeton desemnează un stil de caroserie decapotabila specific anumitor automobile de epoca, construite în special in perioada anilor 1930, considerate de lux, cu 2 sau 4 usi si un plafon convertibil, respectiv un autoturism avand aceste caracteristici stilistice. Faetonul dublu avea 4 locuri iar cel triplu, 6-7 locuri.

cel-mai-vechi-automobil 002_Automobiledited

Fabricat la Liege (Belgia), in anul 1900, masina face parte dintr-o serie de 47 de automobile produse de constructor, la Bucuresti ajungand cea cu nr. 40. Motorul este pus in functiune prin actionarea unei manivele. Automobilul a apartinut lui Bazil G. Assan, primul roman care a explorat regiunile arctice si primul roman care a facut o calatorie in jurul lumii. „Este facuta la o fabrica de armament din Belgia, care a scos si cateva masini. Sunt cateva modele in toata lumea, singura la noi in tara. Masina poste rula cu 30 km/ h”. Pentru a putea circula noaptea, automobilul este dotat cu doua felinare cu petrol. A starnit uimire printre oameni, pentru ca era o trasura care mergea fara cai. Un Panhard cu motor de 15 cp, doar 47 de astfel de automobile au existat in lume. Aceasta a fost a 40 – a.
I s-a spus „Vaporul lui Assan”, dupa numele proprietarului. I-a apartinut lui Bazil Assan, care a jucat un rol important în industrializarea timpurie a Romaniei. Ei au construit prima moara cu aburi de la Bucuresti si de asemenea a fost implicat in industria alimentara si in industria petrolului. Dupa 2 ani, venit de la Paris cu maşina personala, printul Valentin Bibescu, descendent al unuia dintre domnitorii romani, dar si primul pilot al Romaniei, a fost extrem de invidios cand a vazut masina inmatriculata 1-B a lui Asan si a reusit, cu ajutorul prefectului Capitalei, ca masina lui sa fie inmatriculata cu numărul 0-B.

De exemplu: Familia Regala a cumparat automobile abia in 1911.
Primul examen de conducere oficial a avut loc pe data de 10 ianuarie 1908, cand deja in Capitala erau sute de masini. Permisul se obtinea dupa absolvirea unei probe de viteza in timpul careia ofiterul examinator arunca in fata masinii o perna. Soferul trebuia sa franeze instantaneu.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipisicing elit sed.

Follow us on
Select your currency
RON Leu românesc
EUR Euro